Dažniausiai pasitaikančios automobilių pardavėjų gudrybės
Visiems žinoma, kad Lietuvoje beveik visi automobilių pardavėjai niekada neatskleidžia tikrosios automobilio būklės. Bet pasitaiko, kad nesąžiningi pardavėjai tyčia stengiasi nuslėpti automobilio gedimus įvairiais būdais. Čia keletas jų:
- Ištraukia įspėjamąsias lemputes iš skydelio. Įjungus degimą turi degti check engine, ABS, SRS ir kitų sistemų lemputės. Užvedus variklį visos lemputės turi užgesti viena po kitos. Jeigu lemputės neužsidega, arba užgesta kartu – reiškia automobilyje yra rimtesnių gedimų. Išradingesni pardavėjai vietoj iššovusiu oro pagalvių įdeda varžas, tai nustatyti jau yra daug sunkiau.
- Nuplauna variklį, kad paslėpti skysčių nutekėjimus.
- Taisydamas daužtą automobilį vietoj europinių žibintų įdeda pigius angliškus, su kuriais techninės apžiūros jau nepraeisite ir važiuodami akinsite kitus eismo dalyvius.
- Automobilį rodo purviną arba šlapią. Arba sutinka parodyti automobilį tik tamsiu paros metu. Taip gali būti bandoma nuslėpti kėbulo defektus, dažymo žymes ar skirtingus atspalvius.
- Tyčia subraižo ką tik perdažytą daužtą automobilį tam, kad tuo galėtų įrodyti neva dažyta seniau.
- Stipriais oro gaivikliais bando užmaskuoti blogus kvapus salone.
- Didelį gedimą paslepia mažesniu. Pvz., aiškina kad dėl neveikiančio cilindro kalta žvakė ar žvaklaidis., dėl kokių nors elektros gedimų kaltas saugiklis ar blogas kontaktas. Jeigu taip būtų, tai pardavėjui nesudarytų didelių sunkumų sutvarkyti tą smulkų gedimą ir pardavimui rodyti gerą prekę. Dažniausiai problema būna daug rimtesnė.
- Prieš parodymą klientui pašildo variklį. Jeigu atvažiavę prie stovinčios mašinos randate šiltą variklį – reiškia gali būti problemų su užvedimu, arba yra gedimų kurie pasireiškia tik šaltam variklyje – dūmijimas, pašaliniai garsai ir pan. Aišku tai negalioja, jeigu pardavėjas su tuo automobiliu neseniai atvažiavo, tačiau kai kurie pardavėjai tyčia bando perkalbėti susitikti ne prie namų, neva toli važiuoti, sunku rasti ir panašiai.
- Stengiasi visaip išsisukti nuo patikrinimo servise, arba bandomojo važiavimo. Sako kad nėra kuro, pasibaigęs draudimas, nėra laiko ir pan. Taip pat pasitaiko, kad blogos būklės automobilio pardavėjas specialiai siūlo jį tikrinti servise, tikėdamasis, kad dėl to pirkėjai patikės gera automobilio būkle ir neveš tikrinti. Bet kokiu atveju visada reikia automobilį tikrinti pas specialistus.
- Patikrinimui siūlo konkretų servisą. Dažniausiai ten dirba jo pažįstami kurie tyčia nepasakys trūkumų.
- Padaro skylutes duslintuve, kad išmetimo garsas užgožtų kalantį variklį.
- Pradeda skubinti, meluoja, kad jau nori pirkti kiti žmonės. Apsimeta, kad jam skambina kiti pirkėjai.
- Pradeda psichologiškai “atakuoti” sakydamas tokias frazes kaip: “Ko čia tiek ilgai tikrini? Juk nenauja mašina. Apsispręsk perki ar neperki. Neturiu laiko.” ir pan.
- Labai dažnai pasitaikanti pardavėjo istorija apie automobilį parvežtą iš užsienio: “Parvariau žmonai/sūnui/uošvei/draugui, pirkau kaip sau, todėl labai geros būklės, bet jam netiko, todėl parduodu”.
- Visi patyrę perpardavinėtojai yra labai geri psichologai. Jie žino priėjimą prie kiekvieno tipo pirkėjo, žino ką ir kaip sakyti, kad pasirodytų kuo patikimesnis.
- Dažniausia ir brangiausiai kainuojanti apgaulė – tai problemos su registracija. Jeigu pardavėjas ir savininkas nurodytas tech. pase skirtingi asmenys, tai reikalaukite susitikimo su savininku. Jeigu pardavėjas turi pasirašytą sutartį su savininku, kad nebūtų problemų geriau į Regitrą važiuokite kartu. Pardavėjai dažnai gali sakyti kad automobilis draugo, jis užsienyje, perregistruosim kai grįš ir t.t. Iš tikro automobilis gali būti nežinia ko, o važinėti su svetima auto turbūt niekas nenorėtų. Jeigu automobilis atvežtas iš užsienio, privalo būti visos registracijos dokumentų dalys ir pirkimo pardavimo sutarties originalas. Taip pat atidžiai perskaitykite ar atitinka visi duomenys, ar automobilis nepriskirtas N1 krovininių kategorijai, ar nėra perkeltas vairas, ar nėra importuotas iš už ES ribų, kitaip gali tekti nuversti kalnus ir išleisti tūkstančius Lietuvos ekspertizėms.